Rok 1924 | Krásná Lípa | délka 2.5 km | 8 zastavení | trvání 0.75h
Trasa začíná za budovou Domu Českého Švýcarska, pokračuje ke hřbitovu s Dittrichovou hrobkou a dále obchází tento hřbitov parkem. Prochází kolem rybníka Cimrák až ke Sportovnímu areálu. Vrací se zpět do centra, kde končí u kostela sv. Máří Magdalény.
Albin Liebisch má velký sen. Chce vyrábět ty nejoriginálnější a nejpohodlnější motorky v Evropě a potřebuje pomoc.
Uběhlo dvacet let od sestrojení první české motorky a tento stroj se stává mezi lidmi stále populárnější. Pořizovací náklady jsou nižší než u automobilu a přitom nabízí velkou svobodu pohybu. Albin Liebisch byl učněm ve firmě na bicykly a později pracoval ve známé automobilce v Kopřivnici. Dlouhá léta pracoval jako osobní řidič a odtud vedla už jen krátká cesta k pokusu sestrojit svůj první motocykl. Jeho zkušenosti, píle a osobní odhodlání mu otevřelyi cestu k přátelství Alfreda Hielleho, který byl milovníkem automobilismu a stal se jeho investorem a příznivcem, který v těžkých situacích podporoval jeho podnik. Od prvního nápadu k prodejně úspěšné motorce však vede dlouhá cesta, na které bude mimo jiné i hospodářská krize a pak válka, která rozdělí uživatele Böhmerlanderu alias Čechie na dva znepřátelené tábory a následně výrobu motocyklů zcela zadusí.